środa, 17 lipca 2013

Inspiracje. 29 tydzień 2013.

Z powodu urlopu w ubiegłym tygodniu cykliczne inspiracje gdzieś mi umknęły, ale to nic, już się poprawiam i polecam nową mini-galerię prac autorstwa Roberta Muenstermana.

Obróbka graficzna zdjęć to nie tylko fotomontaż głowy znienawidzonego kolegi z ciałem kozy, czy retusz tak zaawansowany, że po jego zastosowaniu nie można już rozpoznać koleżanki, która się mu poddała ;) Dzięki programom graficznym, takim jak Photoshop, możemy też np. przywrócić starym, zniszczonym odbitkom zdjęć ich dawny blask, a do świata b&w wprowadzić trochę koloru. Poniżej kilka koloryzacji wykonanych przez Roberta.



 

Jak wyglądały te zdjęcia w wersji czarno-białej można zobaczyć na tej stronie.

Technicznie wykonanie koloryzacji b&w zdjęcia nie jest specjalnie skomplikowane, jednak żeby efekt był dobry, trzeba być mistrzem cierpliwości i dokładności.

Kilka miesięcy temu ja także próbowałam sił w tej sztuce (a pracowałam na swojej własnej podobiźnie z dzieciństwa), efekt był następujący:


Nieskromnie sądzę, że teraz poszłoby mi lepiej :) Dlatego też już niebawem postaram się zrekonstruować i pokolorować coś nowego i w nowym tutorialu pokazać, jak to zrobiłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...