sobota, 24 sierpnia 2013

PS tutorial. Jak zrobić miecz świetlny w trzy minuty?

W dzisiejszym mini tutorialu pokażę wam, jak w photoshopie stworzyć świecące przedmioty. Przykładem niech będzie miecz świetlny, a wykonamy go w dosłownie 3 minuty! Oto efekt, jaki osiągniemy w ten łatwy sposób:


Zaczynamy naszą pracę. W pierwszym kroku wycięłam i wkleiłam modelkę na nowe tło. Ten etap pomijam w tym tutorialu, gdyż nie jest on jego tematem. Wracajmy do miecza. Za pomocą narzędzia „pióro” zaznaczyłam go. Tworzyłam ścieżkę zaznaczenia klikając lewym przyciskiem myszy po jego krawędzi, którą następnie kliknęłam prawym przyciskiem myszy i wybrałam opcję „utwórz zaznaczenie”. Na górze stosu utworzyłam nową, transparentną warstwę. W górnym pasku narzędzi wybrałam „Edycja: Wypełnij: Kolor”, zaznaczając bardzo jasną, niebieską barwę. Teraz nowa warstwa stała się kształtem dopasowanym do miecza.


Warstwę z kolorowym mieczem klikając CTRL+J skopiowałam cztery razy. Następnie każdą z nich rozmyłam wybierając inne wartości filtra. Zaczynałam od warstwy leżącej najniżej w stoku. W górnym pasku narzędzi wybierałam „Filtr: Rozmycie: Rozmycie Gaussowskie”. Dla pierwszej warstwy miecza zadałam wartość promienia 60, a dla następnych kolejno: 40, 20, 10 i 2.


Wciskając CTRL i kolejno klikając na warstwy z rozmytym mieczem zaznaczyłam je wszystkie razem. Zmieniłam dla nich rodzaj mieszania na „Jaśniej” i zmniejszyłam ich krycie do 80%. I to wszystko, nasz miecz świetlny był już gotowy!

Ta prosta technika sprawdzi się nie tylko do wykreowania świetlnego miecza, ale do stworzenia praktycznie wszystkich świecących przedmiotów, o których sobie pomyślicie. Ja np. właśnie w ten sposób stworzyłam świecącą kulę w pracy zatytułowanej „Sharks”:


Tworząc ten poradnik korzystałam z tych zdjęć stokowych: dziewczyna 1dziewczyna 2tło.

2 komentarze:

  1. Przepraszam mam pytanie jakiej wersji PS używa pani ?
    Z góry bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Pracuję na CS6 i przynajmniej jeszcze przez jakiś czas nie planuję przesiadki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...